Het Amsterdam Museum kondigt aan vanaf morgen met alle sociale media-activiteiten terug te keren op het in Amsterdam opgerichte sociale platform Hyves. Na zorgvuldige afweging heeft het museum besloten dat de Amsterdamse social media-pionier een betrouwbaarder en veiliger alternatief vormt voor de huidige Big Tech-giganten.
"Wij geloven in een sociaal platform dat sociaal en vóóral Amsterdams is," aldus Maurice Seleky, hoofd communicatie & marketing van het Amsterdam Museum. "Hyves bood destijds een veilige en laagdrempelige manier om in contact te blijven met vrienden, familie én musea. In een tijd waarin algoritmes bepalen wat je ziet en techreuzen onze gegevens verzamelen, kiezen wij bewust voor een platform dat draait vanuit Amsterdamse kernwaarden zoals openheid en integriteit."

Met de terugkeer naar het in Amsterdam opgerichte Hyves hoopt het Amsterdam Museum het publiek opnieuw kennis te laten maken met een digitale omgeving waar respect geven en het ongemanipuleerd scrollen nog dagelijkse kost waren.
Bezoekers kunnen vanaf nu de laatste updates van het museum volgen via de officiële Hyves-pagina, waar interactieve polls, blogs over Amsterdamse onderwerpen en een nieuwe reeks "Wie Wat Waar"-posts zullen verschijnen. Om deze comeback feestelijk in te luiden, nodigt het museum alle Amsterdammers uit om hun oude Hyves-wachtwoorden op te graven, hun profiel weer tot leven te wekken en gezellig mee te doen in de community. Seleky: “Als Amsterdam Museum vinden we het natuurlijk extra mooi dat Hyves speciaal voor deze comeback zijn pay-off heeft veranderd naar ‘verbonden met je makkers uit Mokum.“